Місячник громадянсько-правового виховання „Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого міста!” - 8 Лютого 2012 - Славутицька районна організвція



КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Славутицька міська організація
Меню сайту

Корисні посилання
Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України 
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України 
Федерація Профспілок України 
Відділ освіти виконавчого комітету Славутицької міської ради 
Міський методичний центр 

Форма входу


Календар
«  Лютий 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829

Пошук

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 22.07.2014, 17:23

Головна » 2012 » Лютий » 8 » Місячник громадянсько-правового виховання „Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого міста!”
13:59
Місячник громадянсько-правового виховання „Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого міста!”
Виховання громадянина, відповідального як за своє майбутнє, та і за майбутнє своєї держави, – є одним із важливих і невідкладних завдань нашого суспільства на сучасному етапі розвитку України. За словами Ольги Сухомлинської, головна мета громадянського виховання – це підготовка молоді до життя у громадянському демократичному суспільстві, визнання та прийняття цінностей, що виступають головними, визначальними для даного суспільства.

На проблему громадянського виховання звертали увагу філософи, педагоги і психологи всіх часів. Ще стародавні мислителі (Аристотель, Платон, Плутарх, Сократ) з’ясували сутність громадянського виховання, обґрунтували шляхи і методи його реалізації. Ці ідеї знайшли свій подальший розвиток у працях А. Адлера, Г. Гегеля, Д. Локка, Ж - Ж. Руссо, З. Фрейда. Такі видатні українські діячі, як В. Антонович, М. Драгоманов, С. Русова, І. Огієнко, Г. Ващенко, Б. Грінченко, А. Макаренко, М. Грушевський, В. Сухомлинський й багато інших звертали увагу у своїх роботах на особливе значення формування громадянської свідомості підростаючої особистості.

В „Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку Української держави” громадянське виховання визначено як процес формування громадянськості як інтегрованої якості особистості, що дає можливість людині відчувати себе морально, соціально, політично та юридично дієздатною та захищеною.

Отже, головна мета громадянської освіти – виховання громадянина, який повинен володіти певними знаннями (про права та свободи людини, про демократію, про державу й т. п.), уміннями (критично мислити, аналізувати політичну ситуацію, висловлювати й відстоювати свою точку зору, співробітничати з іншими людьми тощо), цінностями (повага до прав інших, толерантність, компромісність та ін.), а також бажанням брати участь у суспільно-політичному житті.

Щоб виховати справжнього громадянина, учитель сам повинен бути взірцем і мати: визначену чітку громадянську позицію, що висловлює повагу до основ конституційного ладу держави; стійку систему цінностей, куди входять розуміння складності світу й визнання толерантності; вироблений демократичний стиль педагогічної роботи – прагнення до розуміння та сприйняття різноманіття думок і точок зору, компромісу, уміння чути та підтримувати власну думку дитини; високу комунікативну культуру, що передбачає залучення учнів до творчої участі у плануванні й регулюванні освітнього процесу.

Стійка громадянська позиція проявляється у повазі до самого себе, до оточуючих людей, до рідного міста. Громадянське виховання починається із визначення змісту: системи загальнолюдських цінностей, що проявляється у ставленні до глобальних, державних проблем, соціальних груп, окремих особистостей, їх діяльності, до явищ громадського життя та свідомості.

К.Д. Ушинський у своїх статтях, книгах визначає, що справжня любов до Батьківщини повинна поєднуватися із знаннями мови, мистецтва, кращих традицій і звичаїв народу. Основні морально-етичні цінності життєдіяльності знаходимо в 2-му розділі Кодексу етики, честі, порядності, добросовісного та ефективного управління Славутицької територіальної громади.
Тематика бесід з громадянського виховання
Україна – моя рідна Батьківщина.
Моя рідна земля.
Державна символіка України.
Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її Прапор і Гімн.
Твої права і обов’язки.
Наша Вітчизна – Україна.
Славутич – місто мого дитинства.
Символи нашого народу.
Що таке воля?
Рід, родина, рідня.
Патріотизм – нагальна потреба України.
Утверджую в собі людину – громадянина.
Що таке громадянська зрілість?
Жити за кордоном.
Чи можуть бути права, без обов’язків?

Позакласні заходи
Без верби і калини нема України.
Україно ти моя прекрасна.
Свято рідної мови.
Літературні вечорниці.
Тематичний вечір Символіка України.
Моя Україна – червона калина.
Калина – символ України.
Диво калинове.
Звідки ти взялася, Україно.
Україно! Ти для мене диво.
Географічна вікторина. Україно! Доки жити буду, доти відкриватиму тебе.
Родинне свято. Від усієї душі.
Прийди до серця, Україно. Благослови добром мене.
Уроки пам’яті. От де, люди, наша слава, слава України.
Мій рідний край – моя історія жива.

Інформаційні джерела:
Черкашенко В. Громадянське виховання: проблеми, досвід [Електронний ресурс] / В.Черкашенко // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – Режим доступу: http://osvita.ua/publishing/about/2644 . – Назва з екрана
Горностаєва Л.В. Сучасне громадянське виховання школярів [Електронний ресурс] /Л.В.Горностаєва. – Режим доступу: http://teacher.at.ua/publ/2 . – Назва з екрана

План-графік загальноміських заходів місячника громадянсько-правового виховання тут.
Переглядів: 520 | Додав: adminslav | Рейтинг: 0.0/0
Профспілка працівників освіти і науки України © 2014
Створити безкоштовний сайт на uCoz