Меню сайту |
|
|
|
Форма входу |
|
|
|
Календар |
|
|
|
Пошук |
|
|
|
Статистика |
|
Онлайн всього: 2 Гостей: 2 Користувачів: 0
|
|
|
Вітаю Вас, Гість · RSS |
27.01.2025, 08:26 |
Головна » 2014 » Лютий » 10 » Семінар «Педагогічна технологія «Створення ситуації успіху»
14:51 Семінар «Педагогічна технологія «Створення ситуації успіху» |
У швидкоплинному, інформаційно перевантаженому та складному сучасному житті необхідно іноді зупинятися, аби перевести подих і подумати, заспокоїтися і зосередитися на своїх цілях. Ми маємо зрозуміти, що людина, яка досягає успіху, це щаслива людина. На базі міського методичного центру 6 лютого 2014 року для педагогів, які координують виховну роботу в навальних закладах міста, був проведений семінар «Педагогічна технологія «Створення ситуації успіху». Присутні спочатку спробували уявити себе успішними і розповісти про свої відчуття, потім всі разом дійшли висновку, що:
успіх – це реалізація своїх цілей і потенційних можливостей досягнення, бажаної мети не витрачаючи багато зусиль успіх – це задоволення тим, ЩО тобі вдалося зробити і ЯК ти це зробив словом «успіх» може позначатися як процес – період везіння, «біла смуга», досягнення яких-небудь цілей, так і результат – досягнуті цілі, суспільне визнання. Учасники семінару вивели формулу успіху уміння – старання – пізнання – інтерес – хвала, яку кожен доповнив своєю важливою складовою. Обговорили причини невдач, які можуть бути як внутрішніми (невпевненість людини, низький рівень якихось знань чи вмінь, занижена самооцінка тощо), так і зовнішніми (думка оточуючих, нестача матеріальних можливостей, соціально-психологічний клімат сім’ї, школи тощо). Для вчителів важливими виявилися дидактичні причини, що впливають на успіх їх учнів:
мотивація до навчання; розбіжність між змістом навчання та інтересів дітей; відсутність умов навчити дитину використовувати набуті знання та вміння на практиці; спосіб набуття знань: накопичення інформації не у процесі набуття власного досвіду, а внаслідок засвоєння вербальних форм; система цінностей, нав’язана ззовні, без участі активної позиції учня, не сприяє позитивним емоціям; енциклопедичний принцип засвоєння програм: у школі тренуємо пам’ять, а не мислення тощо… Обговорили і принципи створення ситуації успіху:
Будь-яке досягнення може і повинне усвідомлюватись дітьми як позитивний результат. Будь-яке досягнення має бути персоніфіковано, тобто пов’язано з певною особою. Перемога не може бути малою чи великою, вона буває поміченою та непоміченою. Будь-яка дитина може робити щось краще за інших. Переживання власного успіху розвиває емоційну сферу особистості, а співпереживання успіху іншого – моральну. У кожному конкурсі є переможці, але не в кожному мають бути переможені. Педагогічні досягнення учителя – це особистісні досягнення учнів. Будь-яка процедура атестації повинна давати учню можливість набування досвіду реалізації своїх інтелектуальних, творчих і комунікативних здібностей. Будь-яке досягнення набуває педагогічного звучання лише за наявності його комплексного аналізу. Домінування особистісного підходу над індивідуальним.
Кожна дитина особлива, по-своєму неповторна й обдарована. Звернення вчителя до її найкращих почуттів обов’язково матиме успіх і знайде відгук у дитячих серцях.
Заставнюк О.О., методист міського метоличного центру
|
Переглядів: 386 |
Додав: adminslav
| Рейтинг: 0.0/0 |
|